ליעוץ עם עורך דין

תפקידו של המרב"ד

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הנו הגוף הרפואי המוסמך לערוך בדיקות רפואיות עבור רשות הרישוי, במסמכות אשר הוקנתה לו בצו שר הבריאות (1980) ובתקנות התעבורה.

בין תפקידיו של המרב"ד נמנים מתן המלצות לרשות הרישוי על כשירות רפואית לנהיגה (לפי סוג רכב) ושיפור עצמאותם של נכים ע"י התאמת אביזרי נהיגה ורכב למגבלותיהם הרפואיות.

לצורך קביעת התאמת אישיותו של הנהג הנבדק לנהיגה עורך המרב"ד, לנבדק, מבחני אישיות, וכמו כן, עשוי המרב"ד להפנות את הנהג הנבדק לביצוע בדיקה אצל מכונים או רופאים מומחים מטעמו.

לאחר עריכת בדיקות מטעמו, נותן המרב"ד את המלצותיו בנוגע להתאמה או אי התאמה של הנבדק לנהיגה (בתחום הפיזי), או התאמה או אי התאמה של אישיותו של הנבדק לנהיגה (בתחום הנפשי).

החלטת המרב"ד ותוקפה:

החלטת המרב"ד לעניין כשירות רפואית לנהיגה הנה כאמור המלצה בלבד. לרשות הרישוי יש שיקול דעת האם לקבלה או לשנותה כולה או חלק מתנאיה.

בפועל ההמלצה של המרב"ד הופכת להיות קדושה ומשרד הרישוי מאמץ אותה "בעניים עצומות".

גורמי המרב"ד רשאים לשקול בהמלצתם, מידע מן המרשם הפלילי לגבי מבקש או בעל רשיון. כמו כן, המרב"ד יכול לבקש ממי שהוזמן לבדיקה להמציא לו מידע רפואי ו/או מידע אחר, לעבור בדיקות במרב"ד עצמו ו/או בדיקות משלימות חיצוניות.

ניתן להעביר למרב"ד כל חומר רפואי או אחר שבידי הנהג הנבדק. כמו כן, ניתן להעביר חוות דעת רפואית

מתאימה לעניין הכשירות לנהיגה.

המרב"ד יביא את החומר הרפואי המועבר במסגרת שיקול דעתו, בעת מתן המלצתו אך אינו מחוייב לקבלו, שכן, כאמור לעיל, הוא מבצע בדיקות באופן עצמאי.

לאחר, קבלת החלטה בעניינו, תיידע רשות הרישוי את הנהג הנבדק בדבר תוכן ההחלטה.

באם החליטה הועדה לפסול את רישיון הנהיגה תוצאות הבדיקה הרפואית שנערכה לנהג, ממצאיה ונימוקיה, לא נמסרים באופן אוטומאטי לנהג הנבדק, ויש לבקש מן המרב"ד לקבלם.

תוכלו ליצור קשר עם ערן בן עמי עורך דין תעבורה בישראל לעוד מידע בנושא.

במקרה בו, החליטה רשות הרישוי לפסול רשיון נהיגה, תקפה החלטה זו לשנה, אשר לאחריה מתחדשת הפסילה, אלא אם כן, מגיש הנהג ערעור על החלטות המרב"ד לוועדת הערר תוך 30 יום. במידה והערר נדחה תוכלו לפנות שוב לאחר שנה למשרד הרישוי ולעבור את כל התהליך מההתחלה.

מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם בו נערכות בדיקות מסוג זה, שכן, הנוהג, במדינות האחרות, הוא, כי אם מתעוררות בעיות נפשיות, פונים לרופא המטפל של הנהג, ומבקשים את חוות דעתו המקצועית.

לצערנו, זהו פתח נרחב להמון טעיות שמובילות לפסילת רישיון נהיגה על בסיס של "אי התאמה אישיותית".

המרב"ד חיפה

המרב"ד תל אביב

  
שדרות הפלי"ם 15
טלפונים: 04-8633555
פקס: 04-8633554
*מענה 24/7
 
למענה אנושי חייגו:
בימים א'-ה' בשעות 08:00-18:00
ביום ו' 08:00-13:00
 
קבלת קהל מתבצעת ביום ה' בשעות 08:00-10:00
דרך מנחם בגין 116
טלפונים: 
03-5634702
פקס: 03-5626022
*מענה 24/7
 
למענה אנושי חייגו:
בימים א'-ה' בשעות 08:00-18:00
ביום ו' 08:00-13:00
 
קבלת קהל מתבצעת ביום ג' בשעות 12:00-14:00
לייעוץ מיידי ולייצוג משפטי התקשרו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: