ליעוץ עם עורך דין

ערעור על החלטת המרב"ד

ערעור על החלטת המרב"ד

ליווי וייצוג משפטי מקצועי של עורך דין תעבורה תעבורה בעל ניסיון והצלחות מוכחות מול המרב"ד במקרים של ערעור על החלטת המרב"ד לוועדת ערר.
פנו למשרד עו"ד ערן בן-עמי לקבלת ייעוץ טלפוני ראשוני ללא עלות, בנושא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים במקרי ערר.
התקשרו052-252-6277 או דרך טופס צור קשר. סודיות מלאה מובטחת.

 

מידע נוסף ומפורט ניתן למצוא גם בחלק העוסק ב"מכון הרפואי לבטיחות בדרכים ערר" במידה ולא עברתם את הבדיקה במרב"ד, ובפרק העוסק בעתירה מנהלית/ערעור מנהלי.

ערעור על החלטת המרב"ד על החלטת רשות הרישוי בעניין פסילת רשיון או קביעת תנאים ברשיון, ניתן לערער לפי סע' 55א' לפקודת התעבורה, תוך 30 יום לפני ועדת ערר רפואית של שלושה רופאים. מקום מושבה של וועדת הערר, בבית החולים "שיבא" תל השומר.

לערר רצוי לצרף חוות דעת רפואית או אחרת מטעם הנהג, וכל מסמך אחר אשר עשוי לתמוך בטענות הנהג בערעור. אבל לפני החלטה שכזו צריך לבחון את נסיבות המקרה שלכם. ניתן להגיע לערעור בפני הועדה עם עו"ד ו/או כל נציג אחר. אבל רצוי מאוד לבחור בעל מקצוע שמתמחה בערר על החלטת המרב"ד שכן זהו ההבדל בין לקבל רשיון נהיגה בחזרה לבין המתנה של שנה נוספת ללא רשיון נהיגה.

ועדת הערר רשאית לאשר את החלטת הרופא המוסמך, לשנותה או לבטלה או להורות על בדיקה מחודשת בידי הרופא המוסמך של מבקש רשיון הנהיגה או של בעל רשיון הנהיגה.

במקרה בו, דחתה ועדת הערר את הערר בלי שקבעה מועד לבדיקה מחודשת, תערך הבדיקה כאמור רק לאחר שחלפה לפחות שנה מיום שניתנה ההחלטה של ועדת הערר.

יצויין, כי החלטת וועדת הערר, הינה החלטה מנהלית לכל דבר ועניין, וככזו, הינה כפופה לביקורת שיפוטית, ומחוייבת במתן זכות עיון, זכות טיעון, סבירות, הגינות וכיו"ב. מכאן שבהתאם להוראות החוק ניתן להגיע עליה "ערעור מנהלי" לבית המשפט המחוזי (ראו הפרק העוסק בעתירה מנהלית)

 

עו"ד ערן בן עמי

מחבר הספר "בנתיב הבטוח"- מדריך לדיני תעבורה

ליעותץ ראשוני עם עורך דין>>

ערעור מנהלי לבית המשפט על החלטת המרב"ד

על החלטת ועדת הערר, ניתן לערער תוך 10 ימים ממועד קבלת ההודעה על ההחלטה, בשאלה משפטית בלבד. הסמכות לדון בערעור זה, תהיה נתונה לבית המשפט לעניינים מינהליים (בימ"ש מחוזי).

זוהי למעשה האופציה היחידה העומדת בפנינו במידה ונרצה לתקן את העוול שנגרם לנו מבלי להמתין שנה נוספת ולעבור את כל ההליך מול המכון הרפואי מההתחלה. הקדשתי פרק שלם העוסק בעניין הפניה לבית המשפט המחוזי בחלק העוסק ב"מכון הרפואי לבטיחות בדרכים עתירה מנהלית" כדאי לקרוא אותו ולקבל יותר מידע.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים חיפה       

שדרות הפלי"ם 15

טלפונים: קול הבריאות *5400-

פקס: 04-8633554

למענה אנושי חייגו:

בימים א'-ה' בשעות 08:00-18:00

ביום ו' 08:00-13:00

 

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים תל אביב

קבלת קהל מתבצעת ביום ג' בשעות 12:00-14:00

דרך מנחם בגין 116

טלפון קול הבריאות:*5400

פקס: 03-5626022

למענה אנושי חייגו:

בימים א'-ה' בשעות 08:00-18:00

ביום ו' 08:00-13:00

 

קבלת קהל מתבצעת ביום ג' בשעות 12:00-14:00

משרדנו מתמחה בהתמודדות עם סבך הבירוקרטיה הכרוך במכון הרפואי ובוועדות הערר כמו גם בעתירות לבית המשפט המחוזי במקרים בהם המערכת הרפואית יוצרת עיוות בלתי סביר. ככל שתפנו מוקדם יותר כך ייטב והסיכוי שרשיונכם יושב לכם (או לא ילקח כלל) יגדל משמעותית.