ליעוץ עם עורך דין

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אפילפסיה

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אפילפסיה

ליווי וייצוג משפטי מקצועי של עורך דין תעבורה תעבורה בעל ניסיון והצלחות מוכחות מול המרב"ד במקרים של אפילפסיה.
פנו למשרד עו"ד ערן בן-עמי לקבלת ייעוץ טלפוני ראשוני ללא עלות, בנושא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים במקרי אפילפסיה.
התקשרו052-252-6277 או דרך טופס צור קשר. סודיות מלאה מובטחת.

 

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אפילפסיהחשד לארוע אפילפטי או אירוע ממשי שכזה, הנן אחת הסיבות הנפוצות בהן רישיונו של נהג "מותלה". ובמילים פשוטות: נשלל.

הדרישה הקבועה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) טרם המלצה על החזרת רישיון נהיגה הנה המתנה בת שנה ללא התקפים. בעניין הזה אציין כי ע"פ התקנים להתאמת נהיגה של המכון הרפואי במקרה של התקף בודד ניתן להסתפק בהמתנה בת חצי שנה. המדובר במצב של פרכוסים לאחר חשיפה לגורמים חיצוניים מסוימים אשר לא היו גורמים לפרכוסים אצל אנשים בריאים (Seizure).

אחת הבעיות הגדולות בהתנהלות של משרד הרישוי והמכון הרפואי היא הסחבת בטיפול. עד שהדיווח מגיע למשרד הרישוי והנהג מוזמן לשימוע בו נדרש להפקיד את רישיונו, לעיתים חולפים חודשים ארוכים. חודשים ארוכים בהם מותר לו לנהוג כיוון שרק רשות הרישוי מוסכת להתלות את רישיונו של הנהג.

אבל מה קורה בפועל?

במרבית המקרים על אף שמותר לנהג לנהוג, מרביתם המוחלט של הנהגים מספר לי שמתוך חשש מובן ובשל המלצת הנוירולוג, הם אינם נוהגים. וכך חולפים חודשים. חודשים בהם אין התקפים נוספים, הם עוברים בדיקות EEG (בדיקת הפעילות החשמלית במוח) לוקחים כדורים ועל סמך דעתו של הנוירולוג המטפל- כשירים לנהיגה. בדיוק אז, מרביתם המוחלט של הלקוחות שלנו מקבל מכתב ממשרד הרישוי שמודיע להם על זימון לשימוע "לשם התליית רשיונך".

נתקלתי בהמון מקרים של דיווח על חשד לארוע אפילפטי שלא היה במציאות. מקרים שהחלמאות הובילה לכך שנהג שלא עבר ארוע אפילפטי איבד את רישיונו לתקופה ארוכה וכואבת. ואולי לא פחות חמור מכך, נהגים שהיה להם אירוע אפילפטי בודד וחד פעמי, המתינו שנה שלמה ללא התקפים, וכשביקשו לקבל את רישיונם נתקלו במסך של בירוקרטיה שהוביל לכך שעד שהרופא בדק את המסמכים ועברה המלצה לרישוי להחזיר את רישיונו, משך השלילה התארך חודשים ארוכים מאוד שלא לצורך.

עם תום שנת ההמתנה, הדרישה של המכון הרפואי תהיה מסמכים רפואיים עדכניים. הנהג יתבקש לקבל אישור מרופא נוירולוג ובדיקות EEG תקינות תוך שההליך כולו נמצא תחת מעקב של רופא מטפל והמלצה שלו.

האם חשד לאפילפסיה הוא סוף פסוק למשך שנה?

לא. כבר היו לנו מקרים רבים בהם הוחזר רישיון הנהיגה לאלתר דרך פנייה דחופה לבית המשפט המחוזי בעתירה מנהלית על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

כדי לדעת האם המקרה שלך מתאים לפניה, צור קשר להתייעצות.

משרדנו מתמחה בהתמודדות עם סבך הבירוקרטיה הכרוך במכון הרפואי ובוועדות הערר כמו גם בעתירות לבית המשפט המחוזי במקרים בהם המערכת הרפואית יוצרת עיוות בלתי סביר. ככל שתפנו מוקדם יותר כך ייטב והסיכוי שרשיונכם יושב לכם (או לא ילקח כלל) יגדל משמעותית.